‘Mach-mit-Mobil’ bezoekt het Stella Maris College

 

Een knaloranje BMW met op de motorkap een witte spreekwolk waar ‘Mach mit!’ in staat: dat is de ‘Mach-mit-Mobil’ die aanstaande woensdag de Havo 3 klassen in Meerssen bezoekt. Het thema voor het lesprogramma voor de Havo 3 klassen is  “Jung in Deutschland” een programma over Duitse celebrities, Duitse muziek, Duitse merken etc.

mach mit mobile.jpgUitgerust met modern lesmateriaal, boeken, muziek, films, kaarten, spellen en gadgets toert de auto langs Nederlandse scholen om leerlingen enthousiast te maken voor het vak Duits. Met de ‘Mach-mit-Mobil’ wil de Actiegroep Duits informatie over Duitsland geven en de voordelen van het beheersen van de Duitse taal voor het latere beroepsleven duidelijk maken.

Het Nederlandse bedrijfsleven zit te springen om personeel dat het Duits goed beheerst. De interesse voor het vak Duits laat onder scholieren te wensen over, zo bleek recentelijk ook uit onderzoek van het Duitsland Instituut. Ook op vervolgopleidingen en in het beroepsonderwijs staat het vak onder druk. De ‘Mach-mit-Mobil’ heeft tot doel om de belangstelling voor Duitstalige landen en de Duitse taal aan te wakkeren.

De Actiegroep Duits is een initiatief van het Goethe Institut, het Duitsland Instituut Amsterdam, de Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK) en de Duitse Ambassade in Den Haag. Deze organisaties maken zich samen sterk voor Duitse taal in Nederland. De campagne wordt ondersteund door BMW Group Nederland en ING DiBa. 

Nieuwsarchief